woensdag 18 september 2019

als ik iemand van mijn team ajax of barcelona, als ik een speler een kruisje zie slaan en die van het andere team madrid of psv doet hetzelfde, wat hep dat dan nog foor sin, ja, dat slaat toch nergens op, ja, een echt simpele siel denkt dan misschien, ah, die slaat een kruisje, de ander niet dus als er een kruisjes god bestaat dan hep die se voordeel, ja, so denk ik niet, foor mei is alle geloof bijgeloof, Johan Cruijff (foundation)






Als iemand nog in een katholieke of protestantse god gelooft na het onderstaande gelezen te hebben, dan vind ik dat vreemd. Het zijn verhalen in de bijbel, 2700 tot 1900 jaar oud, over een ark van noach, kan nooit waar zijn, jonas in een walvis, een pratende slang en meer sprookjes en larie koek, maar dan moet je het opeens symbolisch zien..

Maarten 't Hart - 2011 - ‎Fiction
Een gesel der mensheid Mij viel een boek in handen van Gerhard Fittkau, ... Zo'n onwankelbaar geloof blijkt zonder meer een 'kracht Gods tot zaligheid te zijn'.