vrijdag 5 juli 2019

"Ik wil wel een pil van Drion (zelfmoordpil), maar 10 EUR is me te duur"

Met een onderdrukt lachje liet ik mijn sollicitatiebrief bij de gezondheidsraad aan barbara gvd zien, waar in de vacature werd gevraagd om iemand die een proefschrift had geschreven. Meestal 2 jaar gewichtig en ingewikkeld doen om een onleesbaar snobistisch academisch kletsverhaal in een boek van < 100 bladzijdes (de slimsten) tot over 200 bladzijdes (snobistisch) vol te schrijven.

In de sollicitatiebrief had ik geschreven dat ik voor de toezicht commissies euthanasie werkte en dat ik daarom in Leiden zou gaan schrijven aan mijn proefschrift "ik wil wel een zelfmoordpil maar 10 eur is me te duur",  een grap van Karel van het Reve waarover Maarten 't Hart zo moest lachen, precies zijn gereformeerde zunige humor.

Barbara keek mij wat meewarig aan en dacht "volgens mij heb ik met een 12 jarig jochie te maken en niet een volwassen man van de wereld."

Barbara lijkt op Magdalena, de moeder van Maarten 't Hart..

HINKELBAAN NAAR DE VERGETELHEID (DE DOOD) in Barcelona 


Nooit, werkelijk nooit naar gekeken, game of thrones.


Arie of eigenlijk "blind"klinkt terwijl ik dit vers~schrijf/speel. Van christian löffler. Geloof dat arie de grote liefde van Magdalena was, redelijke muziek, 7/10, heb mooiere van christian löffler gehoord. 

https://www.youtube.com/watch?v=nfMMks1N9Kk


Zwarte humor is een vorm van humor, gebaseerd op het leed van anderen (of op het eigen leed) met als doel te spotten en te amuseren. Hierbij is er een zekere overeenkomst met het (psychologisch) cynisme, waarbij een negatieve houding tegenover (een deel van) de maatschappij tot uiting komt. Vaak wordt deze, meestal overdreven, vorm van humor gebruikt om het leed te relativeren of een reactie bij de toeschouwer te ontlokken.
Zwarte humor draait vaak rond taboe-onderwerpen die over het algemeen erg gevoelig liggen bij de meeste mensen, zoals doodgeweldziektemoordzelfmoordnatuurrampenongevallenhandicapsdrugsmishandelinghongersnoodarmoedekindermisbruikverkrachtingracismediscriminatiegenocide, de holocaust en de Tweede Wereldoorlog. In normale omstandigheden wordt humor rond deze deprimerende thema's afgekeurd of bijzonder smakeloos gevonden. Veel mensen die gebruikmaken van zwarte humor proberen hun publiek hiermee dan ook ongemakkelijk te maken of te choqueren. Op het juiste moment en in de juiste omstandigheden kan deze vorm van humor echter ook helpen om spanningen weg te nemen of het leed te relativeren. Doordat echter elk individu zijn eigen morele en ethische grenzen heeft is de reactie bij het publiek niet altijd in te schatten.

Uit een Oostenrijks onderzoek (2017) blijkt dat mensen die houden van zwarte humor vaak intelligenter zijn. Zij zouden ook minder gewelddadig zijn dan de normale mens, omdat zij hun agressie kwijt kunnen in hun humor.[1]

Komieken[bewerken]


Goh geen John Cleese erbij en er missen veel anderen, Henri van Loon, Peter Pannenkoek, Ronald Goedemondt, daniel ahrend onder andere. 

Geen 1 vrouw  ↖!  Maar ze zijn er wel, "dieper", "zwarter", verder, anders